Half Century s.r.o.
Jazyková škola nabízející své služby pod značkou Jazyky na doporučení.
Jazyková škola potřebovala nabídnout svým zákazníkům možnost platit za lekce kartou online přes platební bránu a zároveň zautomatizovat procesy, kterými administrativní zaměstnanci trávili značnou část pracovní doby.
Hlavním cílem projektu bylo zefektivnit původně manuální proces oslovování nových zákazníků. Jakmile zákazník vyplnil poptávkový formulář na webu, bylo nutné manuálně zaevidovat nový lead v CRM a přiřadit jej obchodníkovi, který zákazníka následně oslovil.
Takový proces však byl zdlouhavý a část zákazníků mezitím ztratila o lekce zájem. V důsledku toho klesala rentabilita marketingových kampaní. Pro jazykovou školy bylo tudíž zásadní celý proces maximálně zjednodušit a nabídnou zákazníkům možnost předplatit si balíčky lekcí okamžitě pomocí online platební brány.
MC7 zákazníkovi pomohlo nalézt i další činnosti vhodné k automatizaci:
Projekt byl zahájen konzultací, během které jsme identifikovali další činnosti vhodné k automatizaci.
Projekt byl zahájen konzultací, během které jsme identifikovali další činnosti vhodné k automatizaci.
Projekt byl zahájen konzultací, během které jsme identifikovali další činnosti vhodné k automatizaci.
V první fázi projektu jsme řešili problém, který byl pro zákazníka nejkritičtější – zefektivnění procesu nákupu balíčků jazykových lekcí. Abychom odstranili největší úskalí původního, manuálního procesu, který vyžadoval živého obchodníka, implementovali jsme pro zákazníka objednávkový formulář napojený na platební bránu PayU. Platební bránu jsme zároveň propojili s CRM Raynet a dále s cloudovým účetním systémem iDoklad.
V této fázi MC7 dodalo řešení s přidanou hodnotou spočívající ve dvou bodech:
Druhou částí řešení byla automatizace back-office procesů. Jelikož již zákazník několik informačních systémů používal, přistupovali jsme k problému jako k integračnímu projektu. Vytvářet od nuly další informační systém s vlastním uživatelským rozhraním nedávalo smysl – množství aplikací, mezi kterými musí zaměstnanci přepínat, jsme chtěli naopak snížit.
Námi dodaný software jsme proto koncipovali tak, aby žádné uživatelské rozhraní neměl. Jeho úkolem bylo běžet na pozadí a automaticky přenášet data mezi stávajícími informačními systémy.
V tomto duchu jsme jeden po druhém postupně zautomatizovali několik původně manuálních procesů. Tento agilní přístup měl kromě obvyklých přínosů i tu výhodu, že se zaměstnanci s úbytkem povinností seznamovali postupně a neměli tak problém se změnám přizpůsobit.
Ve výsledku mohli zaměstnanci věnovat mnohem více času kreativnějším úkolům. Vyloučením lidského faktoru jsme navíc snížili chybovost v podstatně na nulu.
Chcete o této případové studii vědět více?Kontakty