Případová studie: Cashspire

Platforma pro integraci depozitních terminálů (vkladomatů)

Zákazník

Bankovní technika spol. s r.o.

Přední dodavatel řešení pro zpracování, ochranu a balení finanční hotovosti na českém trhu.

banktech.cz

Doména
  • Zpracování finanční hotovosti
  • Bezpečnost

Požadavek zákazníka

MC7 bylo osloveno s nabídkou spolupráce na projektu, jehož cílem bylo vytvoření a provoz cloudového řešení pro integraci depozitních terminálů (vkladomatů).

Cílem projektu bylo zrevolucionizovat tehdejší průmyslový standard, kdy jednotliví výrobci ke svým depozitním terminálům nenabízeli buď vůbec žádnou online konektivitu, anebo pouze s jejich vlastním informačním systémem, ke kterému nebylo možné připojit terminály konkurenčních výrobců.

To bylo v rozporu s reálnými potřebami zákazníků, kteří běžně kombinují terminály více výrobců. Zákazníci tak byli nuceni vynakládat velké úsilí na integraci jednotlivých modelů se svými informačními systémy.

Účelem Cashspire tedy bylo nabídnou unifikovanou otevřenou platformu, ke které je z jedné strany možné připojit depozitní terminály různých výrobců a z druhé strany data zpřístupnit vlastním informačním systémům zákazníků, kteří tak nemusí řešit technické nuance jednotlivých modelů ani problémy s konektivou v případě odlehlých nebo přísně zabezpečených provozoven.

Zajímavá fakta

Projekt byl zahájen dvoutýdenním proof-of-conceptem.

Pouze 3 měsíce od nápadu do doby, než se produkt dostal na trh.

Projekt prokázal, že i malý tým specialistů dokáže dodat řešení s velkou hodnotou.

Projekt úspěšně provozujeme formou SaaS od roku 2016.

Popis řešení

MC7 vytvořilo cloudovou aplikaci, která umožnila přístup k datům depozitních terminálů třem typům zainteresovaných stran:

  1. Zákazníkům, kteří terminály používají. Zákazníky zajímají především finanční ukazatele – tedy kolik hotovosti bylo na jednotlivých strojích odvedeno.
  2. Servisním organizacím (na českém trhu Bankovní technika), které zajišťují údržbu strojů a zajímají je především informace o technickém stavu strojů, poruchách atd.
  3. Bezpečnostním agenturám (CIT), které zajišťují odvoz finanční hotovosti z depozitních terminálů do bank. Ty zajímají informace o úrovni naplnění jednotlivých kontejnerů ve strojích, případně jejich aktuální hmotnost.

Spolupráce začala v roce 2016 (původně pod právní entitou, která předcházela dnešní MC7). Po pouhých 3 měsících od počátečního nápadu jsme dodali první verzi aplikace, jejíž cílem bylo ověřit životaschopnost produktu. Abychom produkt dostali na trh v tak krátkém čase, použili jsme při implementaci přístup MVP (Minimum Viable Product). Projekt jsme řídili metodikou Scrum a našimi ověřenými agilními postupy.

Ačkoliv produktu ve stavu MVP ještě chyběla uhlazenost, jeho komerční životaschopnost se díky hlubokým znalostem trhu, které projektu dodala Bankovní technika, projevila velmi rychle:

  • Zákazníci našli hodnotu v tom, že můžou k datům všech svých depozitních terminálů přistupovat odkudkoli jednotným způsobem. Možnost vytvořit společný report nad stroji dvou různých výrobců bylo do té doby něco nevídaného.
  • Bankovní technika mohla v reálném čase sledovat různé technické ukazatele terminálů, díky kterým mohla optimalizovat výjezdy servisních techniků.
  • Bezpečností agentury mohly hotovost odvážet nikoli periodicky, jak bylo do té doby standardem, ale v závislosti na reálném naplnění terminálů.

Po prvotním úspěchu pokračovala spolupráce dále. Produkt do dnešního dne stále rozvíjíme a úspěšně provozujeme formou SaaS.

Produkt jsme od začátku navrhli jako cloud-first aplikaci, kterou provozujeme v cloudovém prostředí Azure. Součástí řešení je i software, který běží přímo na počítačích uvnitř depozitních terminálů. Řešili jsme také specifické požadavky zákazníků, jako jsou banky, které mají velmi rigidní požadavky na bezpečnost.

Poskytnuté služby
  • Analýza
  • Design a architektura systému
  • Vývoj
  • Testování
  • Dlouhodobý provoz formou SaaS
Technologie
  • .NET Core
  • Azure
  • PostgreSQL

Chcete o této případové studii vědět více?Kontakty